1.000.000 "İyi" İnternet Kullanıcısı Aranıyor!

Son günlerde İstanbul, Ankara ve İzmir'de billboardlarda sıkça görmeye başladığımız bir slogan var: "1.000.000 "iyi" internet kullanıcısı aranıyor!"

Altına da şöyle bir not düşülmüş: "Adayların ekranlarından 1 satır verecek kadar "iyi" olmaları yeterlidir."

Aslında bu son derece yenilikçi bir sosyal projeleri destekleme yöntemi. www.ekledestekle.com adresinden bilgisayarınıza bir program indiriyorsunuz. Bu program araç çubuğunuza bir "satır" gibi yerleşiyor. Bu satırda görüntülenecek reklamlardan yaratılan kaynakla, projede yer alan sivil toplum kuruluşlarına destek veriyorsunuz. Böylece hem cebinizden 5 kuruş harcamadan sosyal projelere destek vermiş, hem de internette geçen zamanınızı "iyi" şeylere harcamış oluyorsunuz.

Kullanıcı sayısı ne kadar artar ve mecra reklamverenler için ne kadar cazip hale gelirse, o kadar çok sivil toplum kuruluşu ve sosyal projenin desteklenmesi mümkün olacak. Dolayısıyla her şey aslında sizlerin, yani internet kullanıcılarının elinde.

Projeye katılmak çok kolay. www.ekledestekle.com adresine girip, "İndir, Ekle" butonuna basıyor ve basit bir programı indirip, kullanıcı kaydınızı oluşturuyorsunuz. Kaydınızı oluştururken de hangi projeyi / projeleri desteklemek istediğinizi seçiyorsunuz.

Tüm vereceğiniz 3-5 dakika vaktiniz ve sonrasında da ekranınızda sizi rahatsız etmeyecek kadar küçük bir alan…

Bakalım Türkiye’de kaç tane "iyi" internet kullanıcısı var…

Bir bumads advertorial içeriğidir.

Hürriyet

24 Şubat 2012 Cuma

PS Vita'yı deneyenler ne düşünüyor?

Sony'nin uzun süredir merakla beklenen yeni nesil el konsolu PS Vita, 22 Şubat itibarıyla nihayet ülkemizde de satılmaya başlandı. Güçlü özellikleri ve kullanışlı yapısıyla dikkat çeken cihaz, oyuncular tarafından da kapışılmaya başlandı. Kimi arkadaşlarımız PS Vita'yı hemen satın alırken, kimileri ise biraz daha zaman geçmesini bekliyor. Tabii bu yoğun akış içerisinde, hala fikir sahibi olmaya çalışan ve almak için PS Vita sahibi olan kullanıcıların yorumlarına ihtiyaç duyan oyuncu arkadaşlarımız da var.

Sitemizin değerli takipçilerinden arkadaşımız Gülşah Temiz, 22 Şubat itibarıyla PS Vita'yı satın alan oyun severlerden biri. Cihazı aldıktan sonra da iki gün boyunca onunla bir hayli vakit geçirdiğini söyleyebiliriz. Hazır o mola vermişken, oyuncular da Vita sahibi kullanıcıların yorumlarını sıcağı sıcağına merak ediyorken, kendisinden PS Vita hakkındaki ilk düşücelerini paylaşmasını istedik.

Mahmut Saral (MS): Ne zaman aldın, hangi modelini aldın bakalım?

Gülşah Temiz (GT): PS Vita'mı 22 Şubat'ta aldım. 3G/Wi-Fi modelini aldım, zaten yanında Uncharted: Golden Abyss de vardı. O gün başka oyun gelmediği için farklı bir şey alamadım, ama PSN'den Escape Plan ve Reality Fighters'ı indirdim. Çok değişik bir oyun Reality Fighters. 959 TL ödedim PS Vita 3G/Wi-Fi ve Uncharted için. Diğer oyunları, bedava indirme hakkım olduğu için para vermeden edindim.

MS: Nasıl gidiyor peki?

GT: İki gündür oynuyorum, yemin ederim PS3'te oynuyormuş gibi hissediyorum. Çok değişik bir duygu. Aslında hep, hayal kırıklığı yaşar mıyım, çok mu büyüttüm gözümde diye düşünüyordum. Hiç  öyle olmadı. Can ciğer olduk Vita'yla resmen. 

Grafik kalitesi çok iyi. Reality Fighters'ta gerçek mekan kullanılıyor, evimin salonunda karakterleri dövüştürdüm mesela. Bunun videosunu daha önce izlemiştim, ama insanın kendisinin yapması çok ilginç bir şeymiş. Playstation + Start tuşuyla ekran görüntüsü de alınabiliyor.

Multiplayer olarak henüz denemedim Vita'yı. Uncharted oyunu ise, bitmek üzere. Benim için konsol, Sony'nin yaptıkları olduğu için Sony ürünleri beni hayal kırıklığına uğratmadı.

MS: Tavsiye ediyorsun yani.

GT: Cihazı tavsiye ederim, çünkü çok farklı bir deneyim ve ilerde 3G modele birçok uygulama çıkacak. FIFA, Rayman, Ninja Gaiden'ı da almayı düşünüyorum. Hele bir gelsinler.

MS: Vita ile dışarı çıktın mı peki hiç? Görenlerin tepkileri ne oldu?

GT: Mahmut düşün, geçen sene E3'ten beri aşık oldum ben bu cihaza. Onu alacağım diye para biriktirmeye başlamıştım. Otobüste abes olurdu, ama dün üniversite kantininde kullandım. Herkes, "O nasıl bir şey, ver bir deneyelim" dedi. Fiyatı biraz daha uygun olsa, alacak olan çok kişi var. Dün iki arkadaşım bendeki PS Vita'yı denedi ve ardından birlikte PS Vita'nın Wi-Fi modelini almaya gittik onlar için. Millet beğeniyor, ama fiyat biraz düştükçe deneyip alan çok olacaktır bence.

MS: Son olarak ne diyorsun, oyunlara geri dönmeden önce?

GT: Bence çok değerli bir cihaz. Çok uzun zamandır bekledim ve Assassin's Creed'ten sonra ilk defa beklediğim bir şeye değdiğini söyleyebilirim! 

0 yorum:

Yorum Gönder